dimecres, 19 d’octubre del 2011

Context institucional del Casal de Joves el Kaliu


El Casal de joves el Kaliu es troba situat al Passeig de l’Església, número 1. Ben comunicat amb la resta del poble, ja què es troba just al costat d’una parada d’autobús que a més a més també para per aquesta, el bus urbà.  El casal de joves, el Kaliu és una entitat de l’Ajuntament de Lliçà de Vall el qual fou creat com a projecte per als joves del poble des de la Regidoria de Joventut. Com a persona de contacte, trobem al tècnic de joventut, Carles Vila.

Lliçà de Vall sempre ha estat un poble molt tranquil, sovint escoltaves als joves dir que a vegades arribava a semblar un poble fantasma. Durant els darrers anys ha crescut de manera constant, portant d’aquesta manera noves famílies que s’instal·laven al poble i famílies les quals tenien una segona vivenda, la convertien en primera vivenda. Així doncs, la població adolescent/jove va començar a créixer ràpidament fins al punt en què ja es va tenir que construir un institut propi del poble.

En aquest municipi no hi havia gaires activitats per a joves. D’aquesta manera, des de la Regidoria de Joventut es va plantejar de buscar una solució, buscar les eines i els recursos necessaris per tal de que els joves poguessin gaudir de les activitats i recursos del seu poble i no haver de marxar a un altre. Per tal de saber què era el que realment volien els joves de Lliçà de Vall, es varen passar unes enquestes i uns qüestionaris a tots els joves de Lliçà de Vall d’entre 12 – 30 anys (uns 1.444 segons el padró municipal del 2006).

Una de les opcions més votades i desitjades per als joves va ser un espai per tal de poder ajuntar-se amb els amics i passar l’estona, un lloc on poder anar a prendre quelcom o inclús a algun concert o espectacle.

D’aquesta manera la Regidoria de joventut decideix portar endavant el projecte i així crear un espai on els joves poden desenvolupar diferents activitats i tallers i poden reunir-se amb altres joves del poble i voltants. Així doncs, es crea el Kaliu, on situarem la nostra acció formativa, ja que tots els joves el coneixen, hi tenen contacte i accés. El mateix centre s’encarregarà de la promoció del taller que durem a terme i regularà les inscripcions dels usuaris.

Per què hem triat aquest centre?

Perquè una component del nostre grup va fer les pràctiques del CFGS d’Integració Social i ens va explicar el funcionament i la finalitat. A tots ens va semblar molt interessant, tenim molta informació a l’abast i podem fer aportacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada